fredag 3. august 2012

For tidlig ute

Hadde en meget god start på dagen i dag. Var hos fysioterapeuten klokken ni sharp. Har heldigvis fått en fysioterapeut som jeg er på nett med, som har forståelse for det jeg driver med og hva jeg skal tilbake til og som ikke er for pysete. Han var veldig fornøyd med fremgangen jeg har hatt etter operasjonen, "du er for tidlig ute" var beskjeden jeg fikk :) Med dette mente han at jeg har kommet lenger enn forventet etter fire og en halv uke, med tanke på bevegelighet, kontroll og vektbæring på armen. Jippi! Får håpe det fortsetter i samme tempo så kanskje jeg er tilbake tidligere enn forventet. Han påpeker samtidig at det er viktig å ikke pushe ting for mye og å lytte til kroppens signaler. Mer smerter = roe ned aktivitet, må ikke glemme dette. Har fått progresjon i øvelsene, noen nye og noen mer avanserte. Skal ikke kjede dere med å ramse dem opp men en av de viktigste forandringene er at jeg nå får lov å utrotere armen mer enn til 0 grader. Han ga også klarsignal på at jeg kan gjøre andre ting som å gå på sekk, løpe osv så lenge jeg er forsiktig og ikke provoserer frem smerter.
Etter fysioterapeuten var det en kjapp tur innom sentrum for å kjøpe kosttilskudd før jeg dro bort på gymmet med et stort smil om munnen. Syklet i en time, kneet og pushkicket på sekken og trente mage.

I går var jeg til massasjeterapi igjen. Da fikk høyre siden litt juling også, herregud så stiv og vondt det var i muskulaturen der. Kanskje ikke så rart etter en hel måned med så lite bevegelse. Allerede løsner det heldigvis raskere i muskulaturen på venstre siden. Men massasjeterapi dagen før fysioterapi er kanskje ikke der lureste jeg har gjort :p

Onsdag var det "bryggetrening" i solen med Anne Line på formiddagen, sushilunch med henne og Martin før trening på gymmet. Morsomt å trene samtidig med de andre igjen selv om jeg ikke kunne gjøre det samme. Ble gode 45 minutter med venstre slag, knær og spark på sekken - MORO var det :D

2 kommentarer:

  1. Så bra at det går raskt fremover med deg snuppa! Savner veldig ditt gode smil og latteren din på jobb :o) Fortsatt god bedring, og jeg heier på deg :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei snille Line. Tusen takk :) Stikker innom jobben en dag snart jeg.

      Slett