mandag 13. august 2012

Slutt på Monster om natten


Nei da, jeg har ikke vært redd for monster under sengen. I natt er siste gang jeg behøver å sove med Monsterfatla på :) Jippi! Etter i natt ser jeg virkelig frem til en god natts søvn uten å være "låst fast".
Jeg sitter og funderer på hvordan jeg best mulig kan destruere stakkars Monster :P

I morgen er det 6 uker siden operasjonen. De første 6 ukene er de mest sårbare. Nå er skulderen mer stabil og mindre vond, men det er fremdeles viktig å være forsiktig med den.
De første ukene har gått raskere enn jeg hadde trodd. Jeg var redd for at det skulle kjennes som et langt år, men det har faktisk gått ganske greit.

På torsdag var jeg igjen hos fysioterapeuten og han sier jeg fremdeles ligger veldig godt an. Status nå er fleksjon til 110-120 grader, abduksjon til over 45 og 15 grader + utadrotasjon. Jeg får stadig nye og mer utfordrende øvelser for skulderen, men fremdeles er fokus bevegelighet.
Ved undersøkelse fant fysioterapeuten (som forventet) at muskulaturen rundt skulderen har stivnet endel til. Etter å ha jobbet med dette en stund så man tydelig forbedring i bevegelse. Også massasjeterapeuten fra kroppsverket jobber mye med muskulaturen her, men hos ham har vi fokusert mest på god funksjon i den andre skulderen. Dessverre måtte jeg i dag avlyse avtalen hos ham men håper han har tid til å se meg igjen snart.

Onsdag skal jeg til kontroll hos fysioterapeuten på sykehuset. Ser frem til å høre hva han har å si om utviklingen, men er han enig med sin kollega er jeg på god vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar