søndag 20. oktober 2013

Day 2 - The first fight

Dagen i dag startet selvfølgelig med innveiing og etterfølgende en (litt større) frokost. Etter forberedelser og hvile bar det avgårde til stadion med første shuttlebuss, ikke alt for tidlig for en si. Var fremme der tre kvarter før kampen. Trafikken her er å sammenligne med den i Bangkok :P

Kamp ble det iallefall. Her er en liten recap, skrevet med god hjelp fra coach Anna, siden jeg alltid har litt vanskelig for å huske hva som har skjedd i kampene mine. 

1. runde: starter i ganske rolig tempo, begge er litt avventende. Jeg setter noen  lowkicks. Dommeren maser på at vi skal fighte. Jeg stopper Johanna med spark og slag når hun prøver å komme inn. Jeg backer bare for å gå frem igjen. Økte tempo mot slutten og har lengre og flere slagkombinasjoner
2. runde: litt mer tempo nå. Jeg fortsetter på det som funket i 1.runde. Tar mer over og presser mer. Setter flere pushkicks og en clean albue som fintes inn.  Setter et venstre highkick i det Johanna er på vei fremover (tror jeg). Jeg ser hun stopper opp og siger til kanvasen. Johanna får en 8-regning, men tøff som hun er reiser hun seg og fighter videre. Jeg treffer henne igjen med en stiv jabb som setter henne på rumpa, men dette får hun ikke telling for. Jeg forsøker å jakte, men er også litt redd for å bli for ivrig og slå meg ut, så jeg forsøker å holde kontroll.  
3. runde: Starter runden i raskt tempo med slagvekslinger, setter kombinasjoner som avsluttes med spark. Johanna presser mye og jakter knockout. Johanna er sterk i clinchen, sterkere enn hun har vært tidligere og jeg klarer ikke helt å kjøre mitt clinch-game. Jeg sirkulerer og vinkler og setter mange doble sparker mot slutten til tross for at jeg er ganske sliten. 


Jeg vant kampen 29-28. Anna og jeg er vel ikke helt enig i disse nummerene, men så lenge jeg vant er det greit. 





I morgen er rolig dag med trening, hvile og vektkutt før ny kamp på mandag. Da møter jeg Russlands store håp Oksana. Semifinaler og finaler vises på streamingen og jeg skal prøve å huske på å oppgi tidspunkt i norsk tid denne gangen, he he. 

4 kommentarer: