tirsdag 3. juli 2012

Nyoperert

Vellykket operasjon i formiddag. I tåken etter narkose forsøkte jeg å få med meg det kirurgen fortalte om inngrepet. Slik jeg forsto det var heldigvis den skaden jeg hadde på overarmsbenet (caput humerii for de ekstra interesserte) så pass liten at hun gruset planen om å flytte senen (til infraspinatus) for å dekke over. På den annen side hadde kapselen ikke bare blitt slakk, men den hadde faktisk røket. I tillegg til en ganske omfattende labrumskade. Labrum, eller leddleppen som den også kalles er en bruskskive som ligger inne i leddskålen, den kan sammenlignes litt med menisken i kneet.
Armen skal holdes i ro og jeg har fått et monster av en fatle, med tilhørende ball til å klemme på faktisk :)

 Nå har jeg fått sovet ganske mye, spist sykehusmat (jummy) og jeg har hatt veldig hyggelig besøk. Føler meg faktisk ikke så værst :)

1 kommentar: