søndag 29. juli 2012

På tur

Gaustadtoppen 1880 moh
I dag har jeg vært 1880 moh. Fra Gaustadtoppen har man på en klar dag (som i dag) utsikt til ca 1/6 av Norge. WOW! Fantastisk flott tur som anbefales på det sterkeste.

Har vært litt sløv med bloggings i det siste, så får ta en liten oppsummering siden sist da.

På tirsdag var jeg som sagt hos fysioterapeuten for litt veiledning ift til skulderen. Heldigvis "fikk jeg lov av" fysioterapeuten å avansere øvelsene noe og heller slutte med noen av de enkleste øvelsene. Utrolig deilig med variasjon. Nå er jeg i gang med å legge litt mer tyngde på armen samt noe mer  bevegelighetstrening. I fleksjonsøvelse (altså fremoverføring av armen) kommer jeg noen ganger til 90 og opp mot 100 grader, men det klarer jeg ikke i åpen kjede (fritt i lufta) enda. I tillegg til fleksjon og abduksjonsøvelse (føring av armen ut til siden) i lukket kjede og vektforksyvninger på armen skal jeg fortsette med pendeløvelser som før og jeg har fått øvelse for serratusmuskulatur (sagtannmuskelen) samt isometrisk rotasjonsøvelse.
Jeg har også fått tillatelse til å gå litt uten fatle innendørs når jeg har kontroll, deilig. Men med økt aktivitet kommer også fort litt økte smerter, så det gjelder å ha balanse mellom aktivitet og hvile, og å ikke glemme seg.

Onsdag var jeg innom gymmet og fikk rørt meg litt i ringen før treningen for de andre begynte. Det er ikke så alt for mye jeg får gjort. Fotarbeid, bevegelse, fotarbeid, bevegelse :) Men det er en start det. Godt å være å trene i salen litt igjen.

Torsdag var bare kosedag med gåtur på morgenen, mys i solen nede på brygga og grilling med familien.

Monsterfatla er drepen for nakke og rygg samtidig som venstre armen blir litt overbelastet, så på fredag var jeg innom kroppsverket (min sponsor) og fikk hjelp av en av de flinke massasjeterapeutene der til å løse opp i vond og stiv muskulatur. Tusen, tusen takk for det. Følte meg 1000 ganger lettere etterpå. Kroppsverket har hjulpet meg med andre problemstillinger tidligere og jeg anbefaler dem på det sterkeste. I tillegg til massasjeterapeuter har de også kiropraktor og akupunkturbehandling.

Ny uke i morgen og nye utfordinger :) Jeg får se hvordan skulderen føles, men planen er å sette opp tempoet til litt over gangfart i morgen tidlig. Det blir ingen lang løpetur og den skal foregå i oppoverbakke siden dette er mer skånsomt. Det blir spennende å se hvordan det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar