onsdag 11. juli 2012

Three to go

Hei og hopp

Nå har det gått en uke og en dag siden operasjonen. Det går bedre og bedre for hver dag. Jeg har mye mindre smerter og har kuttet betraktelig ned på smertestillende. Og jeg får til å gjøre endel mer nå, selv om monsterfatlen selvsagt begrenser ting betraktelig.  One week down, three to go med den :) Men den er faktisk litt god å ha også. Kjenner jeg meg selv rett hadde jeg gjort ting jeg ikke skulle med armen om den ikke hadde vært der, det hadde vært veldig dumt. Når det gjelder visse ting er jeg tålmodigheten selv, men når det gjelder egne skader så er ikke det en av de tingene. Når det er sagt går faktisk tiden raskere enn man skulle tro, selv med fatle. Inntil videre iallefall.



Fem ganger om dagen gjør jeg øvelsene mine og har spedd på med noen flere.  Spennende trening er det ikke, men det må til. Bøy og strekk i håndleddet (palmar- og dorsalfleksjon), åpne og lukke hånden, vri på underarmen (pro- og supinasjon), ekstensjon i albuen, legge lett vekt på armen, armpendel samt shrugs og skulderrulle. Sistnevnte er bittelitt vondt så den er jeg litt forsiktig med enda. Har blitt tipset om en fin fin nettside om skulderskader. Er verdt en titt for dere som er interessert.
Bildet fra shoulderdoc.co.uk

Å gå med og å sove med fatle er drepen for midtryggen og nakken. Spesielt når jeg ikke kan gjøre "egenmanipulasjonene" mine dvs rotere ryggen så det sier knekk, knekk :)
Dessverre er massasjeterapeuten min på Kroppsverket på ferie, og det samme gjelder fysioterapeuten :(  Bør nok få tak i en annen fysioterapeut i mellomtiden. Nå er det ikke så mye fysioterapeuten kan gjøre i denne fasen men det er anbefalt å få litt hjelp til passiv gjennombeveging av armen så den ikke stivner.

I dag skal jeg bort på Frontline Muay Thai og trene, dvs sitte på ergometersykkel og tråkke litt. Så skal jeg sitte å glo på thaipasset etterpå. Det blir bra :D Kjennes ut som en evighet siden jeg har vært der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar